Com Hem meddelar
Förhandlingar om TV4-kanalerna och C More På Com Hem vill vi att våra kunder ska ha tillgång till så bra och relevant innehåll som möjligt. Att förhandla med kanalbolagen är en del av vår vardag och vi har nyligen förnyat våra avtal med både Nordic Entertainment Group och Discovery Networks Sweden. Men tyvärr har vi ännu inte kommit överens om ett nytt avtal för TV4-kanalerna och C More. Om vi inte kommer överens om ett nytt avtal Om vi inte når en ny överenskommelse innebär det att kunder hos Com Hem och Boxer riskerar att tillfälligt förlora TV4-kanalerna och C More från och med klockan 23:59 den 30 oktober. Vi har bett om att få förlänga det befintliga avtalet för att vi ska ha tid att lösa detta, men det har de tackat nej till. Vi beklagar detta och tyvärr blir tv-tittarna lidande. Om det blir aktuellt att tv-utbudet tillfälligt ändras återkommer vi med information så snart vi vet mer. Vi kommer även säkerställa att ni får en informationstext som ni kan förmedla vidare till era boende och vi kommer naturligtvis att kompensera de boende med andra kanaler. Självklart tar vi direktkontakt med alla som har abonnemang från oss och ger dem individuell information om eventuella tillfälliga ersättningskanaler och andra fördelar, utifrån respektive abonnemangstyp, till exempel genom sms och information under ”Mina sidor”. Vår hemsida comhem.se kommer uppdateras löpande med generell information om utvecklingen. Slutligen vill jag poängtera att det är vår absoluta ambition att hitta en ny långsiktig lösning för TV4-kanalerna och C More. Samtidigt kommer vi inte kompromissa på vår möjlighet att erbjuda marknadens bästa tv-erbjudande till er och era boende. Med vänliga hälsningar, Stefan Trampus Chef Fastighetsaffärer Com Hem |